KNIHA NÁVŠTĚV na mBrno.cz


Jméno:     Město-Obec:   
Text    


Napište číslem: kolik je 102 mínus 1 ?           






Názor č. 142   Borek,   Brno      So 8. květen 2021, 16:27:30 CEST
Moje vlastní reakce: tisková chyba - ne Brožová, ale Brožova.Reakce na Borek(141):
Reagovat


Názor č. 141   Borek,   Brno      So 8. květen 2021, 16:24:45 CEST

Pavle, jen malá oprava. Brožova zpěvačka byla Jarka Veselá, ne Věra, byla manželka trombonisty, kterého Bromovi kluci přezdívalo “Prcek”. Reakce na Pavel Viktor Stopka(108):
Reagovat


Názor č. 140  Borek,   Brno      So 8. květen 2021, 16:14:28 CEST
Bitva Tří císařů byla u Slavkova a ne u Vyškova
Reagovat


Názor č. 139   webmaster,   Sokolnice      Pá 16. duben 2021, 19:10:59 CEST
Reakce na Jan(138): Děkuji Jane za Váš názor, a je mi líto, že to tak vnímáte. Nepotřebuji se obhajovat, protože se snažím být objektivní. Není větší a menší zlo. Existuje jen jedno zlo. Třeba i to německé, o kterém píšu na těchto stránkách ... (Javoříčko, Suchý atd ..) https://mbrno.cz/inka--brno-osudove-okamziky.html
Reagovat


Názor č. 138  Jan,   Brno      Čt 15. duben 2021, 22:32:11 CEST
Z vyznění článku, jací jsou Němci vlastně chudáčci, je mu blujmo. Připomíná mi to velice tohle čtení, které sedí jako zádel na hrnec...

https://www.valka.cz/15114-Jak-dodatecne-vyhrat-druhou-svetovou-valku
Reagovat


Názor č. 137   mojebrno,   Sokolnice      Pá 9. duben 2021, 12:08:20 CEST
Reakce na Hana Bartoňová(136): Děkuji za otázku. Ulice patříla do opevněného území města Brna, takže se dá předpokládat, že vznikla někdy při založení města Brna. Domy jsou však zcela jistě postaveny na několika vrstvách starší zástavby, jejíž zbytky lze zřejmě dohledat pod sklepními prostory domů. Více o ulici na Encyklopedii města Brna EMM
Reagovat


Názor č. 136  Hana Bartoňová,   Brno      Pá 9. duben 2021, 10:16:36 CEST
Prosím, je známo datum postavení domu Běhounská 4 ? Popř. leta, kdy se celá ulice stavěla? Děkuji
Reagovat


Názor č. 135  Jaroslav Krábek,   Brno      Čt 8. duben 2021, 16:41:32 CEST
Citace (Nová Radnice): "Roku 1636 je tu zřízen Královský úřad zemského hejtmanství (tzv. "Tribunál"), do jehož čela je ustanovován zemský hejtman, který je úředníkem českého panovníka." To je nesmysl! Rozhodně ne: "českého". Jinak moc pěkné!
Reagovat


Názor č. 134   Pavlína Morasová,   Brno      Po 22. březen 2021, 22:09:01 CET
Reakce na mojebrno(130): Děkuji za informaci. Na Encyklopedii jsem se dočetla, že byl poslán do Moldavska, odtud označení moldavský hospodář, podle jména byl ale nejspíš opravdu Řek....
Reagovat


Názor č. 133  mojebrno,   Sokolnice      Po 22. březen 2021, 16:29:42 CET
Pane Štulpo, děkuji za váš příspěvek, inspiroval jste mne, a jak to doba umožní, určitě se pojedu na pramen podívat, protože Ponávka je opravdu poněkud tajemná ... Díky za tip na výlet, a zachovejte svoji přízeň stránkám mojeBrno
Reagovat


Názor č. 132  Miloslav Štulpa,   Brno - ŘEČKOVICE      Po 22. březen 2021, 11:36:18 CET
JEN TAKOVÁ MALIČKOST: pramen Ponávky je znám, je severně nad Vranovem ve žlíbku který je ohraničen zadními stranami budov ulice Žižkov a zdruhé strana promenádní lesní cestou s hezkým lesním domkem.
Reagovat


Názor č. 131  Miloslav Štulpa,   Brno - ŘEČKOVICE      Po 22. březen 2021, 11:35:27 CET
JEN TAKOVÁ MALIČKOST: pramen Ponávky je znám, je severně nad Vranovem ve žlíbku který je ohraničen zadními stranami budov ulice Žižkov a zdruhé strana promenádní lesní cestou s hezkým lesním domkem.
Reagovat


Názor č. 130   mojebrno,   Sokolnice      Ne 21. březen 2021, 16:18:52 CET
Reakce na Pavlína Morasová(129): děkuji za vaši připomínku. Zdrojem pro zpracování článku byla Encyklopedie města Brna, na které pracuje odborný kolektiv, který je složen z mnoha významných historiků. Předpokládám tedy, že informace uvedená na WIKI je chybná. Zdroj: EMM
Reagovat


Názor č. 129  Pavlína Morasová,   Brno      Ne 21. březen 2021, 12:50:49 CET
Dobrý den, v Pověsti O hraběti Ypsilantim a domě U turečka na mBrno.cz je uvedeno, že to byl moldavský kníže. Není to pravda viz.Wikipedie: Kníže Alexander Ypsilantis, Ypsilanti nebo Alexandros Ypsilantis (řecky Ἀλέξανδρος Υψηλάντης; 12. prosince 1792 Konstantinopol – 1. srpna 1828 Vídeň) byl řecký generál bojující během řecké osvobozenecké války.
Reagovat


Názor č. 128   mojebrno,   Brno      Út 16. březen 2021, 11:47:08 CET
Reakce na Naďa Pinkavová(127): Velmi vám děkuji za upozornění na hrubý omyl. V článku jsem opravil a dal odkaz na tuto osobnost na WIKI. Přeji pěkný den
Reagovat


Názor č. 127  Naďa Pinkavová,   Brno      Út 16. březen 2021, 10:03:51 CET
jméno pana doktora - (umělé oplodnění) je Ladislav Pilka
Reagovat


Názor č. 126  Jaroslav,   Brno      So 27. únor 2021, 23:52:40 CET
Ponávka tekla také přes Mendlovo náměstí za pomníkem J.G.Mendla a za bazény starobrněnských lázní směrem k Rivieře.
Reagovat


Názor č. 125  JP,   Brno      Út 23. únor 2021, 16:46:35 CET
Chybí pasáž Typos - vchod z Běhounské (asi č. 24), druhý vchod z parku Danuše Muzikářové (mapy.cz: 49.1974375N, 16.6099206E); pasáž v domě U Kamenné Panny (Orlí 16, má velice pěkný portál), východ na Římské náměstí (mapy.cz: 49.1929400N, 16.6116775E). Obě jsou na mapě zakresleny ;-)
Reagovat


Názor č. 124   Admin,   .      So 12. prosinec 2020, 05:45:58 CET
Reakce na Robert Chmela(123): díky za připomínku, ale v kterém článku? Chybička se může vloudit. Pěkné svátky
Reagovat


Názor č. 123  Robert Chmela,   Troubsko      Pá 11. prosinec 2020, 19:30:06 CET
Jenom drobnost - číslovku 80 je nejlépe psát "osmdesát", to vložené "u" se jaksi nehodí :-)
Reagovat


Názor č. 122  Ladislav Havel,   Brno      St 2. prosinec 2020, 14:10:38 CET
V textu jsou uvedena chybně Mendelova jména. Johann bylo převedeno do češtin, Gregor nikoli (Řehoř). Nesprávné je i pořadí jmen. To se bohužel objevuje dost často. Správně má být Gregor Johann (dodnes v církvi užívané: křestní jméno je blíže k příjmení než jméno nebo jména získaná vstupem do řádu. Mimo to, sám Mendel po vstupu do řádu jméno Johann nepoužíval.
Reagovat


Názor č. 121   admin,   .      Pá 20. listopad 2020, 06:37:23 CET
Reakce na Vlach(119): Reakce na Vlach(119): Děkuji pane Vlachu za vaši poznámku, určitě zapracuji vaši zmínku do pojednání o brněnských hradbách. Pokud byste byl tak laskav, a poskytl mi tu fotografii, určitě bych ji umístil na stránky s uvedením autorizace. Přeji vám příjemný den a zachovejte přízeň webu mojeBrno
Reagovat


Názor č. 119  Vlach,   Brno      Po 16. listopad 2020, 09:19:39 CET
Pokud máte zájem o fotografii původního mostu pod hradem Veveří, pravděpodobně z roku 1944, pište na e-mail solimek1@gmail.com
V testu máte nesprávně formulovanou otázku "kdy zanikly hradby.."
Podle mne a následně správné odpovědi by asi mělo být "Kdy definitivně"
Reagovat


Názor č. 118  Aleš Krčmář,   Brno      Ne 15. listopad 2020, 20:41:34 CET
V mohyle míru je též zajímavá akustika. Stoupnou li si dva lidé ve vnitřním prostoru do úhlopříčných rohů čelem ke zdi, mohou spolu hovořit a krásně se uslyší i když budou pouze tiše šeptat. Mohou spolu takto komunikovat 4 lidé stojící v protilehlých rozích aniž by se vzájemně rušili. Ostatní lidé přítomní v prostoru je neuslyší.
Reagovat


Názor č. 117  Kupsa Luboš ,   Vanovice      So 31. říjen 2020, 18:04:23 CET
historie asi v pořádku, ale co jste vynechali, že za doby komunistů na hradě veveří bylo i lesnické učiliště.....sám jsem tam bydlel a to na spodním nádvoří ve věži, myslím že i to by stálo za zmínku
Reagovat


Názor č. 116   admin,   .      Pá 30. říjen 2020, 08:44:55 CET
Reakce na Alissa(115): To máte pravdu, že jde o výhled do krajiny směrem na Hády, jde o pohled ze Stránské skály na areál ZKL a Zetoru. Děkuji za váš příspěvek
Reagovat


Názor č. 115  Alissa,   Brno      Pá 30. říjen 2020, 08:18:26 CET
U článku o Stránské skále není na fotografiích z roku 1944 a 1982 Stránská skála ale Hády.Tato skála také patří do katastru Slatiny,ne Juliánova.
Reagovat


Názor č. 114  tomáš koutecký,   brno      Út 29. září 2020, 22:47:28 CEST
V článku o Hutterově rybníku nesedí přiložená grafika. Zobrazuje rybník na Ponávce výše proti proudu (ulice Na Rybníčku). Na obraze jsou dobře patrné Lužánky a Hutterův rybník musí být až za nimi. Pro ilustraci bych doporučil využít kolorovanou kresbu Franze Richtera Ansicht der K.Stadt Brünn vom Plateau Angartens (Moravská galerie), kde je Hutterův rybník vidět v celé kráse. Každopádně díky za velmi pěkné stránky.
T.K.
Reagovat


Názor č. 113  Zina,   Předklášteří      Čt 24. září 2020, 22:45:00 CEST
Mohli byste,prosím,napsat něco o historii parků v Brně?O většině z nich se nedá nic dohledat.
Reagovat


Názor č. 112   mojebrno,   Sokolnice      Út 28. červenec 2020, 11:52:29 CEST
Reakce na Karel(111): máte pravdu, opravím. A díky!
Reagovat


Názor č. 111  Karel,   Brno      Út 28. červenec 2020, 08:41:49 CEST
Malinovského náměstí se nejmenuje podle velitele "ruských" vojsk, nýbrž podle velitele Rudé armády, sovětských vojsk, případně 2. ukrajinského frontu.
Reagovat


Názor č. 110   Pavel Viktor Stopka,   Praha Bílá Hora      Ne 12. červenec 2020, 21:29:33 CEST
Reakce na mojebrno(104):Tak to se mně mooooc líbí, že Brno a Bílá Hora mají něco společného!!! To mne moc potěšilo. jen bych dodal, že před bitvou na Bílé Hoře byla i menší srážka vojsk u Rakovníka. Rakovník mám také moc rád. Tam také je plno geologických (i současných) zajímavostí: hlavně surovin po keramiku, v dobách, kdy RKZ i Horní Bříza fungovaly. Kaolin, lupky, jíly a pod.
Reagovat


Názor č. 109   Pavel Viktor Stopka,   Praha Bílá Hora      Ne 12. červenec 2020, 21:09:38 CEST
Reakce na A.Přichystal(103): Na Bílé Hoře je taky opuka, hodně. V povodí Svratky (Heroltice) je hodně zajímavých skal, některé skály se skutálely až do řeky, čemuž jsme se na kanoích a kajacích museli včas vyhnout. Na Bílé Hoře je dost jeskyní, a ten park-Obora je nádherný, jezdím tam na kole i na lyžích. Miluji Brno a okolí i Bílou Horu.
Reagovat


Názor č. 108  Pavel Viktor Stopka,   Praha      Ne 12. červenec 2020, 20:57:38 CEST
Fotky a zprávy z Brna mne vždy potěší. Miluji Brno, pořád. Moji rodiče se narodili v Židenicích. A taky mám rád Svratku, od Heroltic až po přehradu. Tam jsem pádloval po i proti proudu mockrát. Mám rád swing a dixieland, to je Gustav Brom. Taky Mirko Foret, taky Věra Veselá, Laďka Kozderková a další. Tatínek vystudoval VŠ Techniku v Brně. Rád se vracím do Brna. Jsem K-Brňák. Celá naše rodina pochází z Brna. Fandím Brnu a taky Brňačkám. Moje první láska byla Brňačka.
Reagovat


Názor č. 107  šMERDOVÁ,   LETOVICE      Po 29. červen 2020, 11:48:32 CEST
HODINÁŘ BYL Z PŘIBIC,ALE U VRANOVIC, OBOJÍ JSOU VESNICE V OKRESE BŘECLAV.U VRANOVVA NENÍ OBEC PŘIBICE
Reagovat


Názor č. 106  Jantošovičová,   Křenovice      Po 29. červen 2020, 09:55:27 CEST
špica!!!!
Reagovat


Názor č. 105  Valoušek Slavomír,   Hostěradice      St 24. červen 2020, 13:54:27 CEST
Já osobně jsem byl v útlém mládí na Stránské skála na výletě s otcem a jeskynní jezírko jsem viděl!!!!! Ovšem kudy jsme se k němu dostali do již nevím.
Reagovat


Názor č. 104   mojebrno,   Sokolnice      Po 8. červen 2020, 08:42:40 CEST
Reakce na A.Přichystal(103): Dobrý den, děkuji za vaši připomínku. Čerpal jsem z tohoto zdroje: Mgr. Tomáš Pecka z České geologické služby sdělil: Podloží Bílé hory je tvořeno prvohorními granodiority brněnského masivu a nese na sobě šedé vápence, které sedimentovaly v hlubší laguně tropického oceánu Tethys. Po ústupu oceánu vznikaly krasové dutiny. Později byla oblast několikrát zalita mořem a usazovaly se zde písky. Ve čtvrtohorách zde prohlubovala Paleosvitava údolí mezi Bílou horou a Stránskou skálou. V době před 900 000 lety přestala Svitava ukládat písky a s postupnou erozí se řeka zařezávala do mořských usazenin.
Já k tomu mohu jen dodat, že to vypadá na polemiku mezi dvěma odborníky přes geologii. :)
Reagovat


Názor č. 103  A.Přichystal,   Brno      Ne 7. červen 2020, 15:59:26 CEST
Dobrý den, opravte si v textu dvě chybné informace: a) podloží Bílé hory není tvořeno prvohorními horninami ale druhohorními (jurskými) vápenci, pouze v zářezu tramvaje č. 8 byl zachycen malý odkryv proterozoických (starohorních) vyvřelých a metamorfovaných hornin;
b) ....na jih od Brna se nacházejí velká ložiska vápenců..., to rovněž neodpovídá skutečnosti, ta se nacházejí v severovýchodní části Brna (Maloměřice, Líšeň), na jih od Brna jsou pouze ložiska štěrků, písků nebo spraší
Zdraví AP
Reagovat


Názor č. 102   mojebrno,   Sokolnice      Čt 28. květen 2020, 07:08:03 CEST
Reakce na Josef(100): .. a ještě malý dodatek. V článku o jeho práci je formulace, že pojednání získalo "mezinárodní", nikoliv "světový" ohlas, a sám musíte cítit, že v těchto slovech je určitý rozdíl. Musím se přiznat, že by mne vás názor na TGM a vznik našeho státu velmi zajímal ...
Reagovat


Názor č. 101   mojebrno,   Sokolnice      Čt 28. květen 2020, 07:01:13 CEST
Reakce na Josef(100): Pane Josefe, děkuji velmi za váš názor. Ano, nejsem historik, a vycházel jsem z veřejně dostupných zdrojů (WIKI, životopisy, rozhovory s Čapkem, atd.) Prioritně mi však šlo o lehké naznačení Masarykova vztahu k Brnu a k Moravě, hlubší cíl - sepsání Masarykova politického životopisu - právě s ohledem na výše napsané jsem nesledoval. Přeji pěkný den. Autor webu mojeBrno
Reagovat


Názor č. 100  Josef,   Mažice      St 27. květen 2020, 22:15:46 CEST
text píše autor neznalý historie. TGM neemigroval, aby v klidu bořil monarchii a připravoval samostatný sát. Na podzim roku 1914 TGM ještě nevěděl, jak se k této otázce postavit. V zahraničí zůstal, protože byl varován, že po návratu z cest může být zatčen. Zatykač však byl vydán až v srpnu 1916. Jeho habilitační práce o sebevraždách nebyla světově známá jak nám tvrdí legenda o něm.
Reagovat


Názor č. 99   mojebrno,   Sokolnice      Čt 21. květen 2020, 14:36:16 CEST
Reakce na Jaroslav(97):Díky, pane Jaroslave
Reagovat


Názor č. 98   mojebrno,   Sokolnice      Čt 21. květen 2020, 13:46:12 CEST
Reakce na Dita Majkova(96): Dobrý den paní Dito, a o jaké téma se jedná?
Reagovat


Názor č. 97  Jaroslav,   okr.Šumperk      Ne 17. květen 2020, 12:43:13 CEST
13 z 15ti, miluji takovéto soutěže, nebo kvízy. Vůbec jsem nepočítal s takovým výsledkem
Reagovat


Názor č. 96  Dita Majkova,   Břeclav      St 15. duben 2020, 19:45:15 CEST
Dobrý den, nalezla bych něco na toto téma i v knižní podobě? Pokud ano, děkuji za tip
Reagovat


Názor č. 95  R. Pospíšil,   Těšetice      So 4. duben 2020, 14:09:35 CEST
Velmi hezký a pěkně napsaný a poučný text, děkuji, líbí se mi, rozšířil moje znalosti!
R. Pospíšil.
Reagovat


Názor č. 94   mojebrno,   Sokolnice      Po 2. březen 2020, 11:39:03 CET
Reakce na Josef Rohlínek(91): Děkuji za vaši všímavost, v článku opravím! Hezký den
Reagovat


Názor č. 93   mojebrno,   Sokolnice      Po 2. březen 2020, 11:35:39 CET
Reakce na Zdraja(92): Díky za připomínku... Opravím
Reagovat


Názor č. 92  Zdraja,   Brno      Po 2. březen 2020, 10:33:56 CET
Průvodčí v brněnských tramvajích byly zrušeny už v r. 1973 (max.1974)a ne 1977! Byla jsem jedna z nich.
Reagovat


Názor č. 91  Josef Rohlínek,   Brno Lesná      Čt 27. únor 2020, 10:49:55 CET
autobus 43 MHD končí v Soběšicích, k Buku jede 57
Reagovat


Názor č. 90   mojebrno,   Sokolnice      Út 18. únor 2020, 18:26:38 CET
Reakce na Ing.Oskar Zemčík,CSc.(87): Pane Zemčíku, děkuji za podnětný dotaz. Je fakt, že cílem mých toulek je spíše Moravský Kras a kraj pod Pavlovskými vrchy (jak je vidět podle obsahu stránek), ale Bobrava je natolik krásná, že si letos musím najít čas a pořídit po trase opět pár fotografií...
Reagovat


Názor č. 89   mojebrno,   Sokolnice      Út 18. únor 2020, 18:22:00 CET
Reakce na Rudolf Fried(86): encyklopedie.brna.cz/home-mmb/?acc=seznam_staveb_mosty&from=0&qt=most&qc=
Reagovat


Názor č. 88   mojebrno,   Sokolnice      Út 18. únor 2020, 18:20:29 CET
Reakce na Rudolf Fried(86): Rudolfe, zajímavý dotaz. Posílám link na brněnskou encyklopedii... encyklopedie
Reagovat


Názor č. 87  Ing.Oskar Zemčík,CSc.,   Želešice      Út 18. únor 2020, 14:18:44 CET
Zajímavé, ale neúplné, co Skřivánkův mlýn, želešický (Klapalův ) na ty zapomínáme ? Co želešický kamenolom, hrůza, co plán z minulého století na vybudování přehrady a následně změněn na rybník, atd. ?
Reagovat


Názor č. 86  Rudolf Fried,   Brno      Út 18. únor 2020, 10:15:10 CET
Mám dotaz. Má někdo zpracovaný seznam brněnských mostů a jejicj historii?
Reagovat


Názor č. 85   mojebrno,   Sokolnice      Ne 16. únor 2020, 09:55:03 CET
Reakce na Mira(80): Míro, díky, opravím. Srdečný pozdrav z Moravy do Kanady !
Reagovat


Názor č. 84   mojebrno,   Sokolnice      Ne 16. únor 2020, 06:49:35 CET
Reakce na Mikáč(82): Pane Mikáči, děkuji za pochvalné uznání a hlavně za upozornění na pravopisnou hrubku, kterou co nejrychleji odstraním. Mějte hezký den
Reagovat


Názor č. 83   mojebrno,   Sokolnice      Ne 16. únor 2020, 06:43:08 CET
Reakce na Alois Valiček(81): Pane Valičku, děkuji za vaši dojemnou a historicky vzácnou vzpomínku na onu tragickou událost. Když jsem psal smyšlený příběh o páru, který si vzal život, netušil jsem, že se někdy ozve někdo, kdo uvidí tuto událost takříkajíc "z druhé strany". Velmi děkuji za váš příspěvek a váš čas, přeji vám hodně zdraví a zachovejte i nadále přízeň webu mojeBrno...
Reagovat


Názor č. 82  Mikáč,   Velká n.V.      So 15. únor 2020, 12:29:49 CET
Skvělé stránky, spousta výborné práce, rád si na nich připomínám dávná studentská léta v Brně. Jen si opravte: obyvatelé Brno jsou s velkým "B" - Brňané, ne brňané (viz Zelný trh, Šilingrovo nám. aj.
https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=720
Reagovat


Názor č. 81  Alois Valiček,   Brno -Starý Lískovec      Pá 14. únor 2020, 11:32:55 CET
Krátká podrobnost k výbuchu hotelu Evropa. Bylo ráno osudného dne. Jako každý den, se chystal pan Jan Kopečný do práce, pracoval jako pracovník pošty na ulici Poštovská. Rozloučil se polibkem se svým synem Jeníčkem (3) a manželkou Františkou (27), co bylo tenkrát podivné tak to, že se ještě jednou ode dveří vrátil a znova oba políbil. Františka byla sestra mé matky.// Jeníček je můj bratranec. Strýce Jendy jsem neznal, narodil jsem se o sedm let později.// Nikdy to neudělal, jen ten osudný den, jako by věděl, že je vidí naposled. V momentě kdy byl mezi ulicemi Poštovská a Masarykovou se ohlédl. Uviděl, že z rohu ulice Masarykovy právě vyšel jeho přítel a spolupracovník. Otočil se a šel mu naproti. Právě v momentu, kdy si podali ruce, došlo k výbuchu. Oba skončili pod sutí. Dle koronera, byl přítel na místě mrtvý, strýc se zadusil.
Tetu, jenž pravidelně každý večer natahovala hodiny, udivil moment, že hodiny se najednou zastavily a to v momentě kdy došlo ke katastrofě. Něco se stalo! Popadla Jeníčka a běžela za manželem do práce, v momentě kdy došla k Evropě a uviděla co se stalo, že pod sutinami jsou dvě osoby, hned si uvědomila, že tam je její manžel. Teta se už nikdy nevdala. Tak milovala svého manžela a syna.
Reagovat


Názor č. 80  Mira,   Sawlog Bay, Ont., Ka      Ne 9. únor 2020, 05:43:15 CET
Petřvaldové se přestěhovali na zámek v Buchlovicích, nikoli Buchlovu.
Reagovat


Názor č. 79  mojebrno,   Sokolnice      St 5. únor 2020, 06:41:54 CET
Paní Anno, děkuji za pochvalné hodnocení mých stránek i za vaši hezkou vzpomínku. A též ať se vám ve všem daří! Ještě jednou děkuji.
Reagovat


Názor č. 78  Anna,   Brno      Út 4. únor 2020, 13:16:27 CET
Patřím k dětem, které chodily k Páteru Emilu Borečkovi a v neděly do krypty. Byly jme malí průvodci a zajímavé, že jsme se vůbev nebáli a do tmavé hrobky chodili rozsvítit světla. Přesně jak je zde napsané tak to
bylo vysvětleno návštěvníkům a nám. Jsou to krásné vzpomínky.
Reagovat


Názor č. 77  Alena,   Brno      Út 4. únor 2020, 12:38:55 CET
Krásné a zajímavé stránky.Vše velmi propracované.Autorovi za jeho kvalitní web s tolika informacemi velký dík.Tak at se daří.
Reagovat


Názor č. 76   mojebrno,   Sokolnice      St 22. leden 2020, 09:20:04 CET
Reakce na Pavel (68)(75): Pane Pavle, velmi vám děkuji za upozornění. Taková hrubka! Červenám se až za ušima! Stane se... Rychle opravím.
Reagovat


Názor č. 75  Pavel (68),   Brno      St 22. leden 2020, 08:58:38 CET
v textu 400-letá lípa v Brně-Bystrci...přece Litomyšl se píše s měkkým i na začátku , ne?
Reagovat


Názor č. 74  Scais,   BRNO       Ne 19. leden 2020, 22:50:55 CET
Apokalypsa Brno :) !!-!.!
Reagovat


Názor č. 73   mojebrno,   Sokolnice      St 8. leden 2020, 06:49:45 CET
Reakce na Ondřej Kadlec(72): A já měl pocit, že je to v článku o znaku popsáno dostatečně: pruhy jsou dvě řeky, které protékají Brnem. Bílý značí Svitavu, a červený pruh Svratku. Díky za přízeň webu mojebrno a dobrý rok 2020
Reagovat


Názor č. 72  Ondřej Kadlec,   Vrchotovy Janovice      Út 7. leden 2020, 20:57:42 CET
Je sice hezke ze jste popsali proc je na znaku bíly pruh ale nepopsal/a jste ty červené pruhy
Reagovat


Názor č. 71   mojebrno,   Sokolnce      Po 6. leden 2020, 07:03:44 CET
Reakce na Suchanová(70): Díky za upozornění, v článku je už opraveno. Číslovky mi moc nejdou, to je fakt :)
Reagovat


Názor č. 70  Suchanová,   Hrdějovice      Ne 5. leden 2020, 20:55:03 CET
Osm, nikoli osum v článku o Trenckovi.
Reagovat


Názor č. 69  Mira,   Brno      Út 17. prosinec 2019, 18:59:47 CET
Klid....je to jenom pověst :-).
Reagovat


Názor č. 68   mojebrno,   Sokolnice      St 11. prosinec 2019, 19:32:58 CET
Reakce na Valentino Hesse(67):Děkuji, potěšilo!
Reagovat


Názor č. 67  Valentino Hesse,   Skoro Brno      Út 10. prosinec 2019, 21:00:51 CET
Pěkný web, jsem rad ze jsem na nej narazil.
Reagovat


Názor č. 66   mojebrno,   Sokolnice      Po 2. prosinec 2019, 14:50:19 CET
Reakce na Simona(65): ano, jistěže u Slavkova
Reagovat


Názor č. 65  Simona,   Gerona      Po 2. prosinec 2019, 14:16:40 CET
Bitva u Slavkova (ne vyskova)
Reagovat


Názor č. 64  Jarda,   Brno      Čt 17. říjen 2019, 23:12:18 CEST
Bitva o Ořechov:
Nikdy se ovšem nikdo nezmíní o tom, proč byla tato bitva tak dlouhá a padlo tolik Rusů (cca 4x více než Němců).
Nejenom proto, že je důstojníci NKVD hnali před sebou jak dobytek na porážku / a to ve všech bitvách - jedinec neměl pro ně žádnou cenu/,
ale v Ořechovském případě před tím "osvobodili" Rusové dole v Syrovicích lihovar a v jakém stavu táhli do boje do kopce si dovedete jistě představit. Stačilo jedno kulometné hnízdo nahoře na kopci a kosilo desítky(stovky) posilněných Rusů.
Tak jsem to slýchal od syrovických pamětníků...........
Reagovat


Názor č. 63   mojebrno,   Sokolnice      So 7. září 2019, 19:44:02 CEST
Reakce na Marcela Pellerová(62): Dobrý den paní Pellerová, velmi vám děkuji za upozornění na tuto hrubou historickou chybu, kterou samozřejmě ihned opravím. Je vidět, že máte historii v malíčku, jako málokdo. Zachovejte přízeň webu mojebrno... admin
Reagovat


Názor č. 62  Marcela Pellerová,   Kutná Hora      So 7. září 2019, 12:16:17 CEST
Dobrý den,
děkuji moc - text o královně Elišce Rejčce je zpracován velice pěkně, i když s jistými dosud nedoloženými fabulacemi. ;-) Je tam však mylná zmínka o její dceři Anežce Přemyslovně, provdané za Jindřicha Javorského, která prý dle textu měla být "ve vzdálené budoucnosti prohlášena za svatou“. Patrně se jedná o záměnu s její mnohem starší příbuznou – sv. Anežkou Přemyslovnou, dcerou krále Přemysla Otakara I. a jeho druhé manželky Konstancie Uherské. Tato Anežka byla zakladatelkou kláštera klarisek v Praze Na Františku a v roce 1989 kanonizována.
Přeji další pěkné chvíle s českými dějinami!
Marcela Pellerová
Reagovat


Názor č. 61   mojebrno,   Sokolnice      Čt 18. červenec 2019, 15:50:22 CEST
Reakce na Josef(60): Děkuji za dotaz. Ano, je to tak. Vrchol Žuráně je exteritoriálním územím, pro které platí zvláštní právo. Exteritorialita na WIKI Jinak samotné návrší bylo vytvořeno uměle v době tzv. stěhování národů. Kousek pod Žurání je slepencový lom, ve kterém údajně den před bitvou pospával Napoleon v kočáře... Přeji pěkné léto
Reagovat


Názor č. 60  Josef,   Zlín      St 17. červenec 2019, 08:17:19 CEST
Ahojte, prosím o sdělení, jak je to s názorem, že Francii patří ten kousek půdy, kde velel Napoleon? Památník a jeho okolí na kopci Žuráň, okolo kterého vede i dálnice? Díky
Reagovat


Názor č. 59   admin,   Sokolnice      Po 15. červenec 2019, 21:36:42 CEST
Reakce na Jirka(58): Díky za upozornění. Ale o který článek jde?
Reagovat


Názor č. 58  Jirka,   Okrouhlice      Po 15. červenec 2019, 20:54:06 CEST
Na mohyle je napsáno,že se o výstavbu zasloužil Páteř Slovák,nikoli pan.prosim o opravu.
Reagovat


Názor č. 57   Zdeněk Vybíral,   Brňoš      Ne 30. červen 2019, 08:34:28 CEST
Já si panatuju, že to bylo čéháčko. Reakce na mojebrno(55):
Reagovat


Názor č. 56  Zdeněk Vybíral,   Strachotín      Ne 30. červen 2019, 08:30:44 CEST
Můžete také doplnit zmínku o památníku Velké Moravy. Je umístěna nad obcí směrem k Pouzdřanům - nad Sklepní ulicí.
Reagovat


Názor č. 55   mojebrno,   Sokolnice      So 22. červen 2019, 20:43:33 CEST
Reakce na Burák (54): To teda fakt nevím. Ale vzhledem k tomu, že v černohorské točili tmavé pivo, tak bych řekl že u kata měli klasický starobrno, Ale hádat se nebudu
Reagovat


Názor č. 54  Burák ,   Kralice nad Oslavou      So 22. červen 2019, 13:23:18 CEST
Zdravím brnisko,chci se zeptat, jestli si někdo vzpomene , co se glgalo za škopek za komančů v paluši u Kata na Josefské ulici , ptal se kámoš a já nevěděl , rád bych mu tu informaci dal , jestli se najde pamětník a vzpomene si, budu rád.Dík :)
Reagovat


Názor č. 53   mojebrno,   Sokolnice      Út 28. květen 2019, 18:42:20 CEST
Reakce na Fred Brooker(52):
to je pravda
Reagovat


Názor č. 52  Fred Brooker,   BRNO      Po 27. květen 2019, 18:15:43 CEST
web je jak z roku 2007

aha, ono je to z roku 2007
Reagovat


Názor č. 51  brno,   brno      St 24. duben 2019, 19:51:16 CEST
barokní
Reagovat


Názor č. 45  webmaster,   Sokolnice      Pá 15. březen 2019, 11:36:16 CET
Zapomněl jsem dodat, že pokud potřebujete fotografie vě vyšším rozlišení, můžete si je stáhnout zde. Jde o mé album na Rajče.cz https://inka-mojebrno.rajce.idnes.cz/Hotel_Evropa._Brno/#P1210816.jpg
Reagovat


Názor č. 44   Petr Omelka,   Břeclav      Pá 15. březen 2019, 11:35:50 CET
Reakce na webmaster(43): Děkuji, samozřejmě uvedu. O svolení k historickým jsem si již napsal.
Reagovat


Názor č. 43   webmaster,   Sokolnice      Pá 15. březen 2019, 11:31:12 CET
Reakce na Petr Omelka(42):
Určitě to možné je, pokud uvedete zdroj (ing Jindřich Bíža, nebo mojebrno) Ty historické mám jen se svolením autora.
Reagovat


Názor č. 42  Petr Omelka,   Břeclav      Pá 15. březen 2019, 08:59:20 CET
Dobrý den, rád bych použil pro svůj blog ( https://omelka.blog.idnes.cz/) vaše současné fotografie bývalého hotelu Evropa. Bylo by to možné? Děkuji.
Reagovat


Názor č. 41  Vilém,   Brno      St 6. březen 2019, 07:55:15 CET
V poutavém příspěvku o pasážích (děkuji) chybí jedna z nejslavnějších- Typos!
Reagovat


Názor č. 40   webmaster,   Sokolnice      St 27. únor 2019, 06:20:29 CET
Reakce na Ondřej Pospíchal(39):
Děkuji za upozornění na chybu. No, je to pěkná ostuda :)
Reagovat


Názor č. 39  Ondřej Pospíchal,   Brno      Út 26. únor 2019, 15:14:45 CET
V posledním odstavci patří správně "Radnická" (ulice). Pověst o pokroucené věžičce portálu.
Reagovat


Názor č. 38  Mojmir S,   Brno      Út 19. únor 2019, 10:12:21 CET
Dobrý den,našel jsem v knize - 100 let elektrické pouliční dráhy v Brně- profese průvodčí byla v Brně zrušena k 31 lednu 1974 tehdy byly zrušeny poslední vlečné vozy Pěkný den)))
Reagovat


Názor č. 37   webmaster,   Sokolnice      Út 5. únor 2019, 06:36:03 CET
Reakce na Mojmir S.(36): Děkuji za připomínku. Údaj jsem čerpal ze speciálního webu Brněnská doprava https://www.bmhd.cz/historie/historie.php Jak to tedy je doopravdy, by nám asi řekl někdo přímo z dopravního podniku Brna
Reagovat


Názor č. 36  Mojmir S.,   Brno      Po 4. únor 2019, 22:26:04 CET
dobrý den , myslim že profese průvodčí byla zrušena r.1974 o 3 roky dříve než máte uvedeno
Reagovat


Názor č. 35   webmaster,   Sokolnice      St 4. červenec 2018, 06:40:32 CEST
Reakce na Jana Pazdírková(34): Děkuji vám za velice zajímavý příspěvek i za upozornění na chybu v dataci zemětřesení (které jsem skutečně "vyrobil" o den dřív). :) Co se týče zemětřesení z 20.2.1786, převzal jsem datum z Encyklopedie města Brna, kterou vnímám - vzhledem ke složení autorského kolektivu - jako seriózní zdroj. Přeji pěkný den
Reagovat


Názor č. 34  Jana Pazdírková,   Brno      St 6. červen 2018, 10:32:01 CEST
Dobrý den,
prosím, nevyrábějte nová zemětřesení :-) Na stránce http://mojebrno.jecool.net/inka--brno-dalsi-zajimavosti-zemetreseni.html je odkaz na "Zemětřesení v Ostravě 9.12.2017". Toto významné zemětřesení se ale odehrálo 10.12., ohnisko mělo u Hlučína a bylo pocítěno obyvateli na celé severní Moravě a ve Slezsku, a ano, také v Ostravě. Velmi silná zemětřesení v letech 1903 a 1908 měla ohnisko v západních Čechách a na Moravě nebyla pozorována. Poslední poměrně silné zemětřesení v Brně pozorované bylo 25.4.2016. Ohnisko sice mělo v Rakousku, jz. od Vídně, ale na jižní Moravě a v jižních Čechách bylo pocítěno stovkami lidí. O současných významnějších zemětřeseních u nás informujeme např. na stránce sid.ipe.muni.cz. Dále moc prosím autora, jestli by mě mohl napsat, odkud čerpal informace o otřesu 20.2.1786, kromě knížečky p.Pospěcha a nových internetových odkazů, které z něj čerpají, nemůžu další zdroj najít. Děkuji a zdravím, Jana Pazdírková, Ústav fyziky Země PřF MU
Reagovat


Názor č. 30   webmaster,   Sokolnice      St 11. duben 2018, 18:31:29 CEST
Reakce na Zuzana(29): Děkuji za dotaz. Vlastní autorské fotografie ani publikace na toto téma nemám.
Reagovat


Názor č. 29  Zuzana,   Brno      Út 3. duben 2018, 21:08:43 CEST
Dobrý den,
hledám kvůli dějinám zahradní terapie materiály o zaniklých tzv. Schreberových zahrádkách, které nechalo město Brno postavit na začátku 20.století na bývalém hřbitově (dnes v Černých Polích). Dnes na tomto místě stojí park. Hledala jsem v MZK i v Archivu, nic moc jsem nenašla. Máte typ, kde to ještě zkusit, nebo (ještě lépe) máte nějaké materiály či fotografie na toto téma?
Díky předem za jakoukoliv nápovědu Zuzana Galle
Reagovat


Názor č. 28   webmaster,   Sokolnice      Pá 23. březen 2018, 16:46:35 CET
Reakce na Ivan(27): Máte samozřejmě pravdu. Přesnější označení je "římsko-německý" král. Děkuji za vaši připomínku a zachovejte přízeň webu mojebrno :)
Reagovat


Názor č. 27  Ivan,   Valašské Meziříčí      Čt 22. březen 2018, 20:17:05 CET
Jošt řečený Moravský, synovec Karla IV., byl nejen známým moravským markrabětem, ale též markrabětem braniborským a dokonce byl zvoleným králem německým v letech 1410-1411. Korunovace se bohužel nedožil, neboť zemřel náhlou nevysvětlenou smrtí. Německým králem se po něm stal jeho bratranec Zikmund Lucemburský, pozdější císař. Přesto, neboť byl legálně králem zvolen by se slušelo hovořit o Joštovi jako o králi. Holt, v těch dobách se nejen Braniborsku, ale i tehdejšímu Německu vládlo z Brna, když Jošt sídlil na Špilberku.
Reagovat


Názor č. 26   webmaster,   Sokolnice      So 17. únor 2018, 08:10:26 CET
Reakce na Hana(25): Díky za upozornění, na stránce doplněno :)
Reagovat


Názor č. 25  Hana,   Bosonohy      Pá 16. únor 2018, 19:47:19 CET
A co městská část Bosonohy, která oslavila v loňském roce 750 let vzniku obce? Tu jsem v seznamu městských částí nenašla
Reagovat


Názor č. 24   webmaster,   Sokolnice      So 6. leden 2018, 09:08:18 CET
Reakce na Vladimír(23): Oficiální internetová encyklopedie města Brna dokonce uvádí ještě více stavebních úprav kamenného mostu.. http://encyklopedie.brna.cz/home-mmb/?acc=profil_domu&load=61
Reagovat


Názor č. 23  Vladimír,   Brno      Pá 5. leden 2018, 11:44:39 CET
Zaujala mne věta v textu o Kamenném mostě přes Svratku. Zde je psáno, že v roce 1935 byl most zcela nahrazen novým. Sbírám fotky tohoto mostu a v roce 1942 na fotce je kamenný most s klenutými oblouky a jen ze strany odspodu je rozšířený vodorovnými betonovými nosníky na šířku, kterpu dobolovaly původní pilíře.
Může mi to někdo vysvětlit?
Reagovat


Názor č. 21  webmaster,   Sokolnice      Ne 7. květen 2017, 10:37:56 CEST
Reagovat


Názor č. 18   webmaster,   Sokolnice      Čt 13. duben 2017, 11:17:14 CEST
Reakce na Adina (17):
Paní Adino, děkuji za upozornění, hrubku opravím. Člověk se pořád učí - i svému mateřskému jazyku.
Je určitě zajímavé, že slovo "ochoz" mělo za středověku ženský rod, po době obrození rod mužský, a nakonec - podle dnešního výkladu - jsou prý možné oba rody. Ten ženský se ale prý drží pro místní označení, takže radniční ochoz je rodu mužského, i když samotná radnice je "ženská". Lituji cizince, co se v tom mají vyznat. Pěkný den a děkuji za přízeň. PS: a nakonec připojuji odkaz na pěkný článek, pojednávající o určení rodu pro obec Ochoz u Brna, ze kterého jsem výše uvedené informace čerpal.
Reagovat


Názor č. 17  Adina ,   Trenčín      Po 13. březen 2017, 22:10:11 CET
" Z ochozi Staré radnice " toto asi nebude v pořádku po gramatické stránce. Děkuji za pěknou stránku o Brně.Jen mě mrzí, že v současnosti se jaksi zapomíná na gramatiku a správnost psaných textů . A toto hned na první stránce nepotěší.
Zdravím
Brňačka v exilu
Reagovat


Názor č. 15   webmaster,   Sokolnice      Út 7. březen 2017, 14:04:09 CET
Reakce na Antonín Malach(5):
Pokud přijmeme myšlenku, že jedinou církví je církev katolická, pak je pravdou, že všechny ostatní církve jsou pro církev katolickou nebezpečím, protože jí přetahují, řečeno moderní mluvou, klienty. Jinak co se týče České a posléze Třicetileté války pořád si myslím, že nešlo mezi protestanty a katolíky o boj pro víru (za dodržování tzv. Majestátu císařem Matyášem a Ferdinandem II.,) ale že za vším stála snaha podílet se na moci, a mít z ní prebendy. Pokud ale Habsburkové prosazovali absolutistickou politiku, byli české a moravské (protestanské) odstaveni od koryt, a to se jim samozřejmě nelíbilo. Ono je také zajímavé sledovat myšlenkový posun jednotlivých vůdčích postav revoluce, třeba velmi zajímavou postavou je v tomto směru Jindřich Šlik, nebo hrabě Thurn, či samotný zimní král Fridrich Falcký. A když jsem u něj: jsem přesvědčený, že jeho volba českými stavy byla příčinou jejich šílené prohry na Bílé hoře...


Reagovat


Názor č. 14   webmaster,   Sokolnice      So 4. březen 2017, 11:33:01 CET
Reakce na Honza Došek(7):
Tak určitě se najdou stavby další, které by se daly zmínit, jak nové (AZ Tower, Omega, Letmo...), tak ty starší (Jurkovičova vila). Zkuste poslat pár tipů, popřemýšlím o nich. (Jinak žebříček "stavitelů" jsem dělal já, a nechtěl jsem se pouštět do žádných "větších akcí", protože co se týče architektury, jsou tady odborné weby jako např. http://www.archiweb.cz/) Jinak díky za názor a zájem :)
Reagovat


Názor č. 13   webmaster,   Sokolnice      So 4. březen 2017, 11:35:02 CET
Reakce na Antonín Křivský · (8):
Tak tak. Jinak koukám, že jsme vojákovali ve stejných letech. Akorát já jsem strážil naši hranici na Šumavě (Klatovy), aby nás neohrožovaly imperialistické síly, jinak naši dnešní přátelé
Reagovat


Názor č. 12   webmaster,   Sokolnice      So 4. březen 2017, 11:22:14 CET
Reakce na Leon Abdulah(6):
ano, prostředí je jedinečné, a nápis na zdi pravdivý. Ale stejně si často dávám otázku, jestli je správné "postavit komerci" na tělech zemřelých; a je jedno, jestli jde o těla mnichů, a nebo těla číňanů - výstava Bodies. Odpověď jsem nenašel.
Reagovat


Názor č. 8  Antonín Křivský · ,   Liceu Nacional de S&      Čt 2. březen 2017, 18:33:04 CET
Ztracené brněnské hospůdky: U Dobrého kata v době z.v.s. 81.-83.roce oblíbená hospůdka kde se točil VPopovický kozel. Jedno z mála poživatelných piv.
Reagovat


Názor č. 7  Honza Došek,   Brno      Čt 2. březen 2017, 18:34:26 CET
K největším stavitelům Brna: A po hotelu Avion už se v Brně nic nepostavilo? Zajímalo by mě kdo a kdy sepisoval tento seznam. Oproti moderním stavbám jsou mnohé z těchto jen jen bezvýznamné historické domečky. Kde je třeba Lederer s Pavilonem Z?
Reagovat


Názor č. 6  Leon Abdulah,   university      Čt 2. březen 2017, 18:35:05 CET
Ke Kapucínské kryptě: po triceti letech si na tuhle navstevu muzea a nikdy nezapomenout,,,,je krasny.to rceni mne vzdy dostane.pravdivy
Reagovat


Názor č. 5  Antonín Malach,   Karlova universita      Čt 2. březen 2017, 18:35:53 CET
K článku o Souchesovi: Odjakživa tvrdím, že ekumenismus je pomyslné spojení s nepřáteli církve, kterou charakterizovaly v 17. století švédská vojska. Bohužel katolická církev po II. vatikánském koncilu zradila dědictví otců. A to je příčinou současné krize. To vše ve mne prohloubily odkazy pana Jindřicha. Díky Jindro!
Reagovat